Založ si blog

Je to v ľuďoch, v dobe, alebo vo hviezdach?

Už som sa ráz vrátil do svojich detských rokov a nedá mi to neurobiť znova. Bolo to síce v dobe socializmu, ale spomienky preto nie sú o nič horšie. Aj keď sa tu kde kto snaží tú dobu premaľovať, ja si ľudí pamätám ako usmiatych, družných, ochotných jeden druhému pomôcť.. Potrebovalo družstvo pokosiť lúky? Stačilo povedať, v sobotu sa išlo na to. Otec prišiel ráno z nočnej, niečo pojedol, zobral kosu , ktorú si deň pred tým pripravil , naklepal a utekal sa zaradiť do radu koscov. Nebol  družstevník, ale tak nejako sa to vtedy robilo. Spolu. A chlapi ťahali kosou riadok za riadkom, bolo ich veľa, aj kosenia, ale čas bol pekný, bolo treba ho využiť. A ako sa chýlilo k obedu, prišli aj ženy.  S obedom, ale aj s hrabľami. Samozrejme aj družstvo niečo dalo, aby oselník nevyschol aj aby sa chlapi moc nepotili. Do večera kus chotára padlo, slnko hrialo, ženy stihli nie len riadky rozhádzať, ale aj pekne obschnuté už seno aj obrátiť. My deti sme tam nemohli chýbať, chvíľu sme sa motali okolo roboty a potom keď nás to prestalo baviť, ta ho na jahody. A bolo ich. To bol život, tých hier, žiadna nuda.

To bol ešte človek človeku človekom!

Potom sa roky zopsuli! Nesladilo sa žiť. ….

Čaptavé roky. Zdusený život,. Naopak sa krúti. …

Nie nevymyslel som tieto slová, vety ja. Nie, len som si ich požičal od Štefana Rysuľu z románu Vzbúrenci, kde opisuje život voľakedajších podtatranských sedliakov. Tak ako on vtedy aj ja dnes, čo vidím okolo seba, v médiách, vo svete, všade, musím skonštatovať, že život nám zopsul. Spoločnosť nám sčaptavela. Vodcovia pokriveli. Poviete nič nové?  Veď sme to všetci tušili!  Áno, tušili, ale nikto to nepomenoval.  Verejne. Teraz to nastalo. Naplno zaznelo z médií : Kráľ je nahý!!! Ono to nie je celkom pravda s tou nahotou. Kráľ je zaodetý bohato, aj princezné a princovia sa do smrti majú do čoho zaodieť. To národ v tomto prípade zostal na ulici nahý a sklamaný. Uzavretý sám do seba a presvedčený, že zostal vo všetkom odkázaný len a len na seba. Človek človeku prestáva veriť. Uzatvára sa do seba, žije pre seba. Prestáva byť okoliu druhom. Skoro som napísal súdruhom, ale to by som sa asi odpísal. A nič asi na tom nezmení ani fakt, že to sprofanované slovo používali už štúrovci.

Tu sa stáva človek človeku supom! Spustnutý, ako tie lúky, ktoré otcovia pred rokmi kosili. Nepokosené, zarastené bodliačim. Hlavne že dotácie idú. Pravidelne. Ako niektorým provízie!

 

Zdusené roky!

 

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

19.02.2013

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch. Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále. Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a [...]

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

17.02.2013

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58561x
Priemerná čítanosť článkov: 2662x

Autor blogu

Kategórie