Založ si blog

Čo nás to vyrušuje z pokojného podriemkávania?

Spokojne som driemal pred televízorom, keď ma v podvedomí niečo vyrušilo a otvoril som oči. Hneď na to sa ozval smiech. Syn pozeral nejaký film, bola reklama a hovorí mi: „Celý čas spokojne spíš, ide reklama, prepnem na ta3 a v tom momente si hore“. Asi mal pravdu, ale dôvod ťažko pochopí. Je ešte mladý. So svojou existenciou ešte nemá problémy, nie je tým nejako zvlášť zaťažený. Čo sa ho bytostne dotýka, je škola a výsledky v nej. V inej pozícii sme my, dospelý, nás sa dotýka zabezpečenie rodiny po hmotnej stránke. Nároky stále stúpajú a za naše príjmy kúpime stále menej .

Preto človek keď počuje z televízora známe zvuky, aj keď je v stave spánku, alebo polospánku, okamžite zareaguje. Zbystrí pozornosť. Čo sa zase na nás zlého valí. Veď nejakých radostných správ si už vari ani nepamätám Aby som povedal pravdu, jedna ma napadla a vtedy som myslel, že to je tá najlepšia, aká môže byť. Ona aj bola. Padla vláda. Vláda ktorú zglejili hneď na začiatku špatne, ani nijak inak nemohla dopadnúť. Aj predčasné voľby rýchlo odklepli. Jednoducho krása. Ale tu to skončilo. Vláda padla a všetko ide po starom, ako keby sa nechumelilo. A to mala vláda len kúriť a svietiť, ale je to bieda. Zima čím ďalej, tým väčšia. Pán prezident to nezvládol. Kúrením poveril, ale kuričské skúšky nevyžadoval. Asi považoval za dostatočnú kvalifikáciu, predaj plynárenského priemyslu a pripravený predal teplárni. Z toho asi dostatočne vyplýva, že vedia aj kúriť.  Kto vie podkúriť, neznamená, že zvládne aj kúrenie. Pokiaľ podkurovali len národu, ako tak im to šlo, boli zajedno. Čo len tých protisociálnych vecí a návrhov zákonov vymysleli pre národ. Však pre koho iného, veď aj horných desať tisíc patrí k národu. Malo by patriť, ale niekedy sa ten zvyšok v tom nevyzná. Tí sú však nepodstatní. Aby som to uviedol na pravú mieru, nie tak celkom nepodstatný. Tí čo tým horným  zarábajú na miestenku v klube horných, predsa len nejaké opodstatnenie majú. Je tu krásne žiť. V klube sa tešia, tí ktorým dali možnosť na nich robiť sa tešia, len tí ostatní sa netešia, nemajú dôvod, sú nepodstatní, na obtiaž. Však nech sa aspoň niekto teší, len dokedy to vydrží, neviem.

Doba sa začína meniť,  aj ľudia a začal predvolebný boj. Hryzovisko. Dohrýzli sa páni najčistejší, pourážali vrchovate a zrazu prebudenie. To čo nepripúšťali ani vo sne, ich zrazu prebudilo do drsnej reality. Jeden už nimi odpísaný, ich vlastnou špinou vyoblievaný, vstal z popola. Čo je horšie, však on by ich po voľbách ani vlastne na zostavenie vlády nepotreboval. No a teraz babo raď. Čo? Tlačovku? Správne. Tá nič nepokazí. Zvoláme ju v nedeľu, po obede, ľudia sú sýti, spokojní, ľahšie uveria. A keď povieme, že nedovolíme zametať vlastné zlodejiny pod stôl, určite nám uveria!

Uveria?

Určite?

 

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

19.02.2013

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch. Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále. Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a [...]

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

17.02.2013

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

chrípka. pacient, lekár, prehliadka

V Bratislavskom kraji sa počas tohto roka vyskytol čierny kašeľ v 50 prípadoch

18.04.2024 19:25

Najvyššia vekovo-špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine 15- až 19-ročných osôb.

Fico, Šefčovič

Fico: Vláda na post eurokomisára za SR opäť navrhne Šefčoviča

18.04.2024 18:30

Uviedol to predseda vlády po skončení mimoriadneho dvojdňového summitu EÚ v Bruseli.

zelenskyj

Rusom chcel pomôcť s atentátom na Zelenského, zbieral informácie o letisku Rzeszów

18.04.2024 18:23

Zelenskyj poľské letisko používa pri cestách do zahraničia, pretože vzdušný priestor Ukrajiny je od začiatku ruskej invázie uzavretý.

Dánsko Požiar Kodaň Burza Budova Historická

Zrútila sa hlavná fasáda historickej budovy kodanskej burzy, ktorá horí od utorka

18.04.2024 18:07, aktualizované: 19:04

Požiar ťažko poničil renesančnú budovu zo 17. storočia, ktorá prišla o svoju vysokú vežu i veľkú časť strechy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58539x
Priemerná čítanosť článkov: 2661x

Autor blogu

Kategórie