Založ si blog

Kúpte si prieskum pre šťastie, každý tretí vyhráva. .. ♫

Tak so som si pozrel najnovší prieskum verejnej mienky od MVK, vypracovaný pre televíziu Markíza. Určite vás zaujíma, ako na mňa zapôsobil, čo so mnou urobil a ja poviem, že nič podstatné.  Na mojom postoji k voľbám a koho voliť , nič. Nie som až taký naivný, že keď raz v prieskume vyšlo, že SMER získa ústavnú väčšinu sám, už na tom nikto nič nezmení, už je vymaľované. Skôr ma zaujali reakcie na výsledok tohto prieskumu. Však veľa ľudí tu volalo po zabránení  vzniku vlády jednej strany a každý strašil tým, že Fico chce a bude vládnuť sám. Vyzerá to zrazu tak že nebude. Aspoň podľa prieskumu. Ale postavila by vládu pravica, tak aby mohla pohodlne vládnuť?  Aj to sa javí skôr ako nepredstaviteľné. Možno by niečo vyskladala, ale zase by to bolo nestabilné, zlepené, bez dlhodobej perspektívy. Možno by to pomohlo naplniť záujmy nejakej úzkej skupinky, ale  pre spoločnosť by to nemalo žiadny prínos. Naopak. S nestabilitou vo vláde a v parlamente, teda politickou,  by prichádzala aj nestabilita ekonomická. To by si asi neprial nikto. Preto by musel, alebo mal zvíťaziť zdravý rozum. Politici, keď chcú robiť pre národ, neostáva im nič iné, len sa naučiť dohodnúť. Dohodnúť sa nie v prospech svojich pochybných obchodov, ale v prospech ľudí, na ktorých sa tak radi odvolávajú. Nie je aj tento výsledok výzvou na dohodu? Pre toho kto má záujem a dlhodobo ho hlása určite áno. Pre toho kto o dohode nechcel a nechce ani teraz počuť, je len barličkou v túžbe po moci. Ešte že všetko je v rukách ľudí. Voličov. Dúfajme že sa všetci rozhodneme správne a mesiac po voľbách nebudeme zalamovať rukami: „Pane Bože, ale veď my sme toto vôbec nechceli“!

Nedalo mi nenapísať týchto pár slov na situáciu, ktorú nadniesol prieskum, a jeho výsledok každý chce považovať za víťazstvo tých svojich. Netreba však zabúdať, že prieskum je prieskum a voľby sú realita. A táto realita vie veľakrát niektorú stranu milo  a niektorú nemilo, prekvapiť.

Takže v sobotu volíme.

Prekvapenia sa nebojíme!

 

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

19.02.2013

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch. Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále. Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a [...]

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

17.02.2013

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58417x
Priemerná čítanosť článkov: 2655x

Autor blogu

Kategórie