Založ si blog

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch.

Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále.

Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a lúkach už dožívajú a nemôžeme sa čudovať. Veď už majú úctyhodný vek, sadili ich ešte naši otcovia a dedovia. Pravdepodobne to je dôvod, že po nejakom čase sa drozdy objavia znova na dvore. Posedávajú našuchorené pod mladými ihličnanmi a kríkmi malín a čakajú, kedy sa vyhodí nejaký ten bio odpad z kuchyne na, voľakedy sme hovorili, hnojisko. Teraz keď už po dvore behajú len tie drozdy, tak kompost.

Ja ich však nenechávam odkázaných na náhodu. Mám zopár jabloní, v pivnici nejaké tie jablká a tie treba pravidelne preberať. Pravidelná je aj dávka jabĺk pre drozdy pod krmítko. Toto je zase pre sýkorky, na ich pravidelnú dávku slnečnice, ale poviem pravdu, najväčšími pánmi sú v ňom vrabce. Drzé, nevychované, obsadia ho celé a sýkorky si musia po jednom zrnku „kradnúť“. Odletia s ním a v pokoji si ho na druhom strome rozlúsknu, zjedia A zase sa idú pokúsiť nejaké uchmatnúť hostiacim sa vrabcom.  Tie sa dajú vyrušiť len brhlíkmi, ktoré tiež slnečnicou nepohrdnú, ale videl so skočiť do krmítka aj ďatľa veľkého, ako medzistanicu pri ošetrovaní jablone.Ten sa začal objavovať pravidelne, ale čo v krmítku berie, to je jeho tajomstvom. Pred pár dňami som na na tých jablkách nachytal aj sojku. Podhodil som tam potom aj zopár orechov, ale či ich odniesla sojka, alebo zožral pes, neviem. Ten, keď orechy padali, sa ich vždy prežral.

No a keď je postarané o tie vonkajšie vtáky, nastane čas, ísť skontrolovať a j tie domáce, v pivnici. Andulky a korely. Tie by spustili riadny alarm, keby som si dovolil na zabudnúť.

 

 

Musíme sa postarať o všetky, však pracujú a spievajú aj pre nás.

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

17.02.2013

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

Ako som skoro zlodeja chytil.

08.09.2012

Poviem Vám pravdu, už ma to pomaly prestáva baviť. Blúdim po debatách, pozerám blogy, niektorý ma zaujme, tak sa rozhodnem prečítať aj diskusiu k nemu. Má to však jednu chybu. Kým prelúskam celú diskusiu odspodu až hore a chcem sa k prečítanému vyjadriť, už je blog prečiarknutý červenou fixkou. Čo robiť? Nestojí to za nič. Zostáva už len naša krčma. Tam sa [...]

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

Filip Kuffa

Výbor neprijal uznesenie k preletu vrtuľníka s Kuffom nad národným parkom

16.04.2024 14:57

Kuffa mal helikoptérou letieť bez povolenia ponad najprísnejšie chránené územia Malej Fatry, čím sa mali ohroziť napríklad hniezdiace vzácne vtáky.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58510x
Priemerná čítanosť článkov: 2660x

Autor blogu

Kategórie