Založ si blog

Najskôr drozdy, teraz korely : -)

Je to už dosť dávno, čo som písal naposledy. Bolo to o drozdoch, maličkých, ešte  v hniezde, ktorým sme skoro spôsobili ujmu, ale nakoniec všetko dobre dopadlo.

Teraz by som napísal o inom vtákovi, exotovi, narodenom a chovanom doma, v zajatí.

Foto - vlastné.

Syn, ktorý choval vo voliérach na dvore niekoľko párov vtákov, sa na koniec, keď  mu už počty vtákov riadne zredli, rozhodol, že jedného si zoberie dnu,  do bytu. Bolo to pred rokom v tomto období. Bola to samička korely a meno dostala Kika. Trvalo asi týždeň, kým si na nás zvykla. Potom zrazu bola zvyknutá až, až a vyžadovala si stále viac pozornosti. To sme však vedeli, že to takto bude, ale nejaké veľké problémy nám jej spoločnosť nerobila. S veľkou radosťou mi sedávala na počítačovom stole, pozorne sledovala tie čudné zelené svetielka na klávesnici. Keď už niekedy, keď som prepol Caps Lock párkrát po sebe neodolala, skočila na klávesnicu a na svetielka hrdinský zaútočila. Keď som ju za to vyhrešil, začala sa mi pyšne prechádzať po klávesnici. Tak plynulo spolužitie a ani sme sa nenazdali a začala prichádzať jar. Pomaly nastávali zmeny aj s Kikou, začala predvádzať čudné tance, vydávala čudné zvuky a zrazu z ničoho nič sme našli v klietke vajíčko. Postupne ich bolo stále viac. V tom čase začali z vonku prenikať piesne posledného korelieho samčeka, ktorý nám zostal. Kika mu samozrejme odpovedala  a potom už ich svadobné piesne neprestávali. Rozmýšľali sme, čo  s tým urobiť, Kika niesla vajcia ako dobrá nosnica. Nemali sme to srdce, nechať ju sa trápiť a dali sme ju von do voliéry k samčekovi. Neprešiel ani týždeň a už bola ruka v rukáve. Kika  začala chodiť do búdky. Keď zniesla asi štvrté vajce, pustila do búdky aj samčeka a začali sa v sedení na vajíčkach striedať, Kika v noci, samček cez deň. Boli sme zvedaví, čo z tohto experimentu vznikne, lebo Kika nemala ešte ani rok.

Ako sa zvyklo hovorievať: „Do roka proroka“,  Kika mala asi rok, keď sa vyliahlo prvé malé vtáčatko a naše prekvapenie bolo obrovské, keď do týždňa ich bolo päť.

Teraz sú už všetky z búdky von a pripravujú sa na samostatný život.

Foto - vlastné.

A Kika? Tá sa už pripravuje na vysedenie ďalšieho potomstva

 

 

 

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

19.02.2013

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch. Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále. Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a [...]

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

17.02.2013

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

Petr Pavel

Pavel: Názory na zahraničnú politiku by nemali narúšať vzťahy Čechov a Slovákov

16.04.2024 15:52

Česko začiatkom marca v reakcii na postoj SR k vojne na Ukrajine odložilo česko-slovenské medzivládne konzultácie.

Juraj Blanár

Blanár nepodporí možné sankcie, ktoré by zasiahli viac občanov SR ako Irán

16.04.2024 15:29

Ministri zahraničných vecí krajín EÚ majú rokovať o možnom uvalení sankcií na Irán v súvislosti s jeho víkendovým útokom na Izrael.

Podvod

Fanúšikovia hokeja, pozor. Neznámy páchateľ ponúka na internetovom portáli falošné lístky na MS

16.04.2024 15:11

Vystupuje pod rôznymi menami, s rôznymi telefónnymi číslami a uvádza odlišné bankové účty, na ktoré žiada zaslať peniaze.

Russia Ukraine War

Chýbali rakety, zničili elektráreň. Zelenskyj sa hnevá, že Ukrajine chýba ochrana, akú dostal Izrael

16.04.2024 15:07

Volodymyr Zelenskyj sa sťažuje, že Izraelu pomohli spojenci ochrániť vzdušný priestor pred útokom Iránu, ale od neba nad Ukrajinou dávajú ruky preč.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58511x
Priemerná čítanosť článkov: 2660x

Autor blogu

Kategórie