Založ si blog

Taká obyčajná kultúra. Spomínam si na kuchyňu . ..

V poslednej dobe sa veľa hovorí o televíziách na Slovensku a musím povedať, že nie moc lichotivo. Počet slovenských televíznych staníc sa neustále rozrastá, ale jediné čo s nimi rastie, je reklamný priestor a nechuť konzumentov televíznej kultúry. Všetky tie „reality show“, ktorými nás denne zasypávajú, musia v ľuďoch zabíjať všetko kultúrne. Poviete, nepáči sa ti? Nepozeraj! Dobrá rada, ale vždy to nejde. Keď náhodou raz za čas nájdete dobrý film, zapozeráte sa, hneď je prerušený reklamou a vtedy obyčajne človek pred ňou uteká po iných programoch a nechtiac sa zastaví aj na týchto „reality show“.V takej situácii, keď sa sám seba opýtam, kam až môže klesnúť ľudská hlúposť, si automaticky spomeniem na svoje detstvo. Prečo na detstvo? Lebo tieto programy majú formovať aj naše deti.

Spomínam si na dobu keď som bol malý, keď naširoko, naďaleko bol jeden televízor, ten sa zapínal vždy v nedeľu po obede, v Obecnom dome, keď bolo takzvané „Vedno“, stretnutie spoluobčanov.

Spomínam si aj na našu kuchyňu, na zimné večery, v sporáku pukalo horiace drevo, živica voňala, všetci sme sa pousádzali, mama zobrala knihu a čítala. Čítala, my sme s otvorenými ústami počúvali a v mysliach nám prebiehali filmy. Dobšinského rozprávky, „filmy o Rázusovej Júlii, Nižňanského Cholere, Verneho Pätnásťročnom kapitánovi a veľa-veľa ďalších. Bola to krásna doba. Žili sme skromnejšie, ale spokojnejšie. Je škoda, že naše deti a vnuci také niečo nezažili a už nezažijú.

Poviete naša chyba, nič nám nebránilo a nebráni ani teraz to začať praktizovať. Omyl. Doba sa mení, všetko sa vyvíja prirýchlo a my sa už pomaly nemáme kedy ani obzrieť

*

*

Po drozdoch o drozdoch, ale nie len o nich.

19.02.2013

Pozerám, že sa vytiahol môj starý blog o drozdoch. Človeka to samozrejme poteší, ale s drozdami okolo seba nežijeme len od jari do jesene. Oni sú tu stále. Vlastne začiatkom zimy na nejaký čas zmizli. Asi zlikvidovať čo zostalo v chotári na stromoch a kríkoch. Inak si ich absenciu neviem vysvetliť. Ale tej potravy tam už veľa nie je. Staré jablone a hrušky po poliach a [...]

Medzi mlynskými kameňmi.

19.11.2012

Ocitol som sa v nezávideniahodnej situácii . Poviem vám pravdu, neviem čo mám robiť. Po dlhých rokoch sa rozišli dvaja ľudia, bez varovania, jednoducho koniec. Poviete si, čo s nimi, je to ich problém, sú dospelí, musia vedieť čo chcú. Vedia čo chcú? To som ešte nezistil , asi tak skoro ani nezistím a z toho mi je smutno. Mal som, … mám ich oboch rád a rád som [...]

Ako som skoro zlodeja chytil.

08.09.2012

Poviem Vám pravdu, už ma to pomaly prestáva baviť. Blúdim po debatách, pozerám blogy, niektorý ma zaujme, tak sa rozhodnem prečítať aj diskusiu k nemu. Má to však jednu chybu. Kým prelúskam celú diskusiu odspodu až hore a chcem sa k prečítanému vyjadriť, už je blog prečiarknutý červenou fixkou. Čo robiť? Nestojí to za nič. Zostáva už len naša krčma. Tam sa [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 58637x
Priemerná čítanosť článkov: 2665x

Autor blogu

Kategórie